Generalforsamling og Foredrag den 23. februar kl. 18:30 – 21:00 Ivan Z. Sørensen: Små historier fra Bergamo

Torsdag 23. februar kl. 18.30 – 19.00. Vejle Bibliotek:

Generalforsamling 18:30 – 19:00

Ifølge vedtægten.

Foredrag 19:00 – 21:00: Ivan Z. Sørensen: Små historier fra Bergamo

Bergamo er meget andet end ’Pesten i Bergamo’ (J.P. Jacobsen) og Covid. Byens historie er præget af kunst (fx Lorenzo Lotto), litteratur (fx Torquato Tasso) og musik (fx Gaetano Donizetti). Ivan Z. Sørensen fortæller levende om højdepunkterne.

Ivan Z. Sørensen (f. 1949) er mag.art. og cand.mag. i litteratur og religion. Har været gymnasielærer på bl.a. Roskilde Gymnasium, lektor på Firenzes Universitet og museumsinspektør på Karen Blixen Museet. Har arrangeret og deltaget i kurser og konferencer specielt i Italien og holdt forelæsninger i USA (om Blixen, Andersen og Kierkegaard).

Sted: Vejle Bibliotek, Salen, Willy Sørensens Plads 1, 7100 Vejle.

Kort: Se dette Link.

I pausen byder vi som sædvanligt på et glas vin, lidt snack – og en hyggelig snak med foredragsholderen og med de øvrige medlemmer.

Venlig hilsenBestyrelsen for Dante Sydøst

Tovholdere ved dette foredrag:

Grethe Fabricius, 51 51 58 90, [email protected]

Knud Erik Serup, 23 80 40 77, [email protected]

—————-

Foredraget er gratis for Dantes medlemmer.

Pris for gæster/ikke-medlemmer 100 kr. Beløbet refunderes, hvis man melder sig ind i Dante Sydøst. Billetter kan købes hoskasserer Bente Grønfeldt: [email protected]; Mobil: 26 29 95 61.            Medlemskab for enkeltpersoner kr. 200 pr. årMedlemskab samboende par kr. 375 pr. år